måndag 14 september 2009

Klubbpaddling på Hjörneredssjön 13 september

Klockan 9.30 var vi ett tjugotal personer som samlades vi klubben för en klubbpaddling ägnad både nybörjare samt vana paddlare. Turen var utlyst till Hallands väderö om vädret så tillät men då det var lovat 8-10 sekundmeter under hela dagen beslutades det att Hjörneredssjön skulle bli vårt mål. Turledaren hade framsynt nog "beställt" en transportvagn från våra vänner på andra sidan sundet Per och Roland medlemmar i Kajakklubben Krogen.

















Tur vi hade släpet.


Efter uppsamling av paddlare längs med vägen och ett hopsamlingsmöte i Ysby anlände vi förhoppningsfulla till sjön som bjöd på solsken och skaplig vind. Vädret växlade sedan till både mulet och solsken om vart annat.
















Träkajak härligt.


















Hur många ställen kan man elda på?




















Avlastat.

 Vi ålade i kajakerna och samlades för en tripp längs den västra sidan av sjön.
















Istigning.


















Växlande väder.



















Nu verkar vi samlade alla på samma håll.





´













Går vi under?


Jag kunde inte låta bli att fotografera naturen utefter vägen, visst är sverige vackert.



















Rullstenar?




















Över eller under?

Två av deltagarna har en sommarstuga vid den södra delen av sjön där vi pausade för lunch. Ett trevligt ställe mitt i idyllen, vi får tacka för gästfriheten.
















Sträck på er!



















Först, eller?




















Fotar du mig så fotar jag dig.


Stärkta av mat och kaffe och mycket pratande var det dags att knöla ner sig i båtarna igen för att paddla upp utefter den östra sidan av sjön.

















Skönt att komma i igen.


















Startklar.

En av oss tyckte nog det var varmt att paddla så han företog sig en liten simtur vid sidan av kajaken på grunt vatten. (varmt och skönt).


















Burrrrrrrr.


















Vilket håll ska vi åt?

Jag paddlade ut till mitten av sjön där jag tyckte det såg ut som några stenar stack upp ur vattnet men när jag kom dit så var det till min förvåning stubbar som stog i vattnet!


















Stubbar och 20 cm. djupt.



















Kul.

Väl tillbaka samlades vi för att enas om vidare äventyr, jag och Gunnel var tvugna att lämna gänget som skulle paddla vidare en tur uppför Lagan innan hemresan.

















Två glada.


















Ytterligare två.


















Samlade för rådslag?


















Nu kör vi.


















Hinner hon undan?

Jag vill tacka alla som var med och gjorde turen så trevlig och ser fram emot att få paddla med er igen ett speciellt tack till turledaren nedan.

















Turledare på språng.
























Google Earth karta med paddling 8,3 km.


Turens pryl.





















Vid pennan och med kameran Magnus Nilsson 2009-09-14.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar